Fortsatt engasjement for ansvarlig tanke og handling er kjernen i ørkengeiten. Vi mener at du bør kunne bruke plaggene dine i flere tiår fremover; sammen med vår eksepsjonelle design, betyr dette å skaffe de beste materialene og produksjonspartnere.
Siden dag én har vi jobbet med en av verdens fineste, naturlige fibre: kashmir. Hentet fra Indre Mongolia - ikke langt fra der vår grunnlegger, Lisa Yang, vokste opp. Her forklarer hun hva det betyr for henne å være en ansvarlig merkevare:
«Ansvar og streben etter bærekraft går hånd i hånd for meg. Fra dag én har vi vurdert alle våre valg fra et miljøpåvirkningsperspektiv og tatt de best mulige beslutningene. Nylig er det en stolt prestasjon for hele teamet å kunne dele GOTS-sertifiseringen vår for organisk kasjmir.
Sporbarhet gjennom kashmirens reise fra dens tidlige dager da fine fibre på kashmirgeiter streifet omkring på slettene i Indre Mongolia, til dens ankomst til oss i Sverige er viktig for oss å overvåke. Med ekspertkunnskap om hvert trinn i produksjonen, kan vi også sørge for at vi ivaretar kvaliteten og integriteten til hele forsyningskjeden vår.
Økologisk kasjmir betyr effektivt at det ikke brukes syntetisk gjødsel, plantevernmidler eller ugressmidler på landet der geitene beiter, ingen skadelige fargestoffer brukes, vann behandles før det slippes tilbake til miljøet, og det er sosiale standarder som også tar vare på menneskene gjennom hele prosessen.
På vei til deg er kashmirbitene våre plassert i resirkulerte og resirkulerbare poser som både beskytter kvaliteten og sikrer at bærekraftsinnsatsen vår er altomfattende.
Nærmere hjemmet strekker vårt ansvar seg til vårt hovedkontor og lagervirksomhet i Stockholm, Sverige. Vi fortsetter å ta beslutninger for å fremme vår bærekraft, som å introdusere en leverandør av fornybar energi, en shipping- og logistikkpartner som er klimapositiv i all sin virksomhet, og forretningspartnere som selv er forpliktet til en bærekraftig fremtid.
Reisen vår fortsetter mens vi streber etter å forbedre vår innvirkning på miljøet og forpliktelsen til å gi kundene våre det bedre valget.
Takk for at du abonnerer!
This email has been registered!
